גוף העבודה , מחקר, והצגת הממצאים
https://docs.google.com/forms/d/19Sr7v08V28OoyIJG_isiz4AuBjRzgdSmNksZt5uLD9w/edit?usp=drive_web
סקר שערכתי-
ממצאים:
34% הינם מבוגרים בין 18 - 29 שנה ויחד הם מהווים 80% מהנשאלים.30%
מהנשאלים הם הקהל היותר רלוונטי עבורי, הם מהווים רוב בסקר, כאנשים
שיעדיפו צפיה בטלוויזיה בשעות הפנאי השלהם על פני ספורט / תחביב אומנותי או בילוי משפחתי.
נוספים צופים בממוצע שעתיים ליום.
ריבים ומתוך מוקדי עניין אחרים אך 40% לא היו ממשיכים בצפייה
למעלה ממחצית הנשאלים צופים בממוצע שעה ליום ( עד 7 שעות שבועיות) ו 23%
נוספים צופים בממוצע שעתיים ליום.
וטלוויזיה מהווה עניין בסדר היום שלהם.
תוכניות הריאליטי תופסות 20% מעניין הצופה ודורגו במקום ה 3 מבין תחומי העניין.
תוכנית הריאלטי שבה התעניינו רוב המשתתפים היא "האח הגדול".גורם העניין מספר אחד בתוכניות
ריאליטי הוא "מי יהיה הזוכה" 45% ואחריו בסקר גורם משמעותי של 35% הוא הריבים בין המתמודדים.
ריאליטי הוא "מי יהיה הזוכה" 45% ואחריו בסקר גורם משמעותי של 35% הוא הריבים בין המתמודדים.
גורם מהותי שאני מניחה שגם אנשי התעשייה מודעים אליו ולכן משתמשים בו
למשיכת עניין ציבורי ומתוך האינטרס הכלכלי עבורם.
למשיכת עניין ציבורי ומתוך האינטרס הכלכלי עבורם.
אומנם הממצאים שלי מראים ש 60% מקרב העונים לסקר היו ממשיכים לצפות בתוכניות הריאלטי
גם אם לא היו
ללא ריבים שהיחס מתקרב ל 50/ 50 שזה נתח גדול מאוד עבור תעשייה
שרוצה ברווח כלכלי כתוצאה מהקרנה של תככים.
יותר ממחצית המשתתפים 58% לא היו ממשיכים לצפות אם ידעו שהשפלת
המתמודדים הינה עבור אינטרס כלכלי.
אי כיבוד המשתתפים ברובו גורם לכעס 40% ו ל 25% עניין בצפייה.
כמעט 40% ממשתתפי הסקר ענו כי תוכניות הריאלטי הופכות לשיח בסדר יומם.
סיכום: אומנם במאמרים שמצאתי התמקדתי בקונספט תכניות הראליטי שתופסות את מרבית שעות
הפריים טיים בטלוויזיה כמעיין "בקשת עניין" של הצופה אך בסקר שלי מצאתי
שתוכניות הריאלטי תופסות רק 20% מעניין הצופה ודורגו במקום ה 3 מבין תחומי העניין.
הפריים טיים בטלוויזיה כמעיין "בקשת עניין" של הצופה אך בסקר שלי מצאתי
שתוכניות הריאלטי תופסות רק 20% מעניין הצופה ודורגו במקום ה 3 מבין תחומי העניין.
נמצאה התאמה בין המאמר:מאמר מספר 6 של ד"ר אייל דורון, "סוד הקסם
של תכניות הריאליטי", שהתוכנית הפופולרית מבין תוכניות הריאליטי היא "האח הגדול".
של תכניות הריאליטי", שהתוכנית הפופולרית מבין תוכניות הריאליטי היא "האח הגדול".
35% מבין משתתפי הסקר ענו כי ריבים בין המתמודדים מהווה גורם עבורם לצפייה בתוכנית.
מאמר מספר 8 על תרבות שעות הפנאי בישראל הראה שלתקשורת יש
תרומה אפשרית במענה על צורכיהם של הצופים והקוראים הישראלים.
ולפיכך אני מניחה שגם אנשי התעשייה יודעים ומכירים את הצורך ומספקים לקהל את
הריבים/ תככים/ מזימות שהקהל רוצה לראות וכך מעשירים את הונם הכלכלי.
מאמר מספר 8 על תרבות שעות הפנאי בישראל הראה שלתקשורת יש
תרומה אפשרית במענה על צורכיהם של הצופים והקוראים הישראלים.
ולפיכך אני מניחה שגם אנשי התעשייה יודעים ומכירים את הצורך ומספקים לקהל את
הריבים/ תככים/ מזימות שהקהל רוצה לראות וכך מעשירים את הונם הכלכלי.
בסקר שערכתי מצאתי כי יותר ממחצית המשתתפים 58% לא היו ממשיכים לצפות אם
ידעו שהשפלת המתמודדים היא עבור אינטרס כלכלי.
ממצא זה קרוב להתאמה למה שהחוקרים מצאו במאמר 7 "כוכב מושפל",
בו בחנו את הקשר בין השפלה בתכניות מציאות ובין הנאת הצופים וראו
שככל שההשפלה עולה -כך ההנאה יורדת. זאת אומרת שגם
הצופים הביעו פחות עניין, לא היו ממשיכים לצפות בהשפלה לצורך אינטרס ולא היו נהנים מכך.
ידעו שהשפלת המתמודדים היא עבור אינטרס כלכלי.
ממצא זה קרוב להתאמה למה שהחוקרים מצאו במאמר 7 "כוכב מושפל",
בו בחנו את הקשר בין השפלה בתכניות מציאות ובין הנאת הצופים וראו
שככל שההשפלה עולה -כך ההנאה יורדת. זאת אומרת שגם
הצופים הביעו פחות עניין, לא היו ממשיכים לצפות בהשפלה לצורך אינטרס ולא היו נהנים מכך.
במאמר מספר 9 בנושא קביעת סדר היום הציבורי רואים כי יש סוג של
יחסי גומלין בין אמצעי התקשורת לקביעת הסדר יום הציבורי וגם בסקר שערכתי נמצא
כי כמעט 40% ממשתתפי הסקר ענו שתכניות הריאליטי מהוות שיח בסדר יומם.
אומנם הם לא הרוב אך יחס של 40/60 הוא יחס בעל משקל רב
ומשפיע.
יחסי גומלין בין אמצעי התקשורת לקביעת הסדר יום הציבורי וגם בסקר שערכתי נמצא
כי כמעט 40% ממשתתפי הסקר ענו שתכניות הריאליטי מהוות שיח בסדר יומם.
אומנם הם לא הרוב אך יחס של 40/60 הוא יחס בעל משקל רב
ומשפיע.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה